אמור לי מי מקדמך ואומר לך היכן אתרך – חלק א

הימים שבהם בעלות על אתר אינטרנט הייתה גורמת להרמת גבות אצל מכרינו ושאלה לגבי כתובת האתר, חלפו ועברו מזמן.  היום אנחנו אומרים למכרינו לחפש את שם האתר או להקליד מילת מפתח כזאת או אחרת בגוגל.

השימוש במנוע החיפוש גוגל ודומיו הפכו להרגל קבוע ולדרך העיקרית לגלישה באינטרנט בכל רחבי העולם.  כיום, מרבית בעלי העסקים מבינים את החשיבות הרבה של קידום אתרי אינטרנט במנועי החיפוש ככלי שיווקי במעלה הראשונה , המבטיח פרסום ושיווק אפקטיבי במיוחד.

הפופולאריות של התחום הולידה הרבה "מומחים לקידום אתרים" המבטיחים הבטחות שונות ומשונות. בחירת מקדם אתרים חלק א'

איך נדע להבחין מי באמת מומחה ומי מתחזה? מי מספק שירות ומי חומד רק את כספנו?

אספתי עבורכם מספר כללים מנחים שיסייעו לכם בבחירת מקדם האתרים שלכם.

 

מקרה א:  "מקדם האתרים שלי מבטיח לי מקום ראשון בגוגל, האם הבטחה כזאת אפשרית?"

תשובה: לא ניתן להבטיח מיקום במנועי החיפוש.

מקדם אתרים שמוכן להתחייב על מיקום במנוע החיפוש מבטיח הבטחה של ניתן לקיימה. מנוע החיפוש הינו היחידי הקובע את דירוג האתר , סיבותיו של מנוע החיפוש באשר לדירוג כזה או אחר, שמורות עימו .

מקדם אתרים מקצועי יכול להעריך (לעיתים בדיוק רב) לאיזה מקומות תוכלו להגיע בהינתן תקציב מסוים.

הבטחה למיקום במנוע החיפוש נועדה ליצור בלקוח אשליה שמקדם האתרים שולט בכל, בכך מקווה נותן השירות לקבל את כספכם בקלות.

 

מקרה ב:  "יש לי מקדם אתרים, איך אני יודע האם הוא מבצע את עבודתו?"

תשובה: ראשית , תחום קידום אתרים הינו תחום פרסום אפקטיבי המתוכנן לטווח ארוך ולכן, מומלץ להשקיע את מרבית תקציבי הפרסום באפיק זה (הדבר נכון במיוחד לעסק קטן ובינוני שאין להם תקציבי ענק).

המגמה של רוב החברות הינו להעביר את מרבית תקציב אפיקי הפרסום לתחום האינטרנט ורובם משקיעות גם בקידום אתרים במנועי חיפוש.

בעקבות המגמה, תחום קידום אתרים הינו תחום תחרותי ביותר אשר תוצאות ממשיות ניתן לראות בארץ בטווח של 3-6 חודשים  ולעיתים אף שנה ויותר .שכן, ישנם מקדמים שהתחילו לקדם במשרה מלאה את האתרים המתחרים  והשקיעו שעות רבות לפניכם. ( אולם לעיתים ניתן לראות תוצאות כבר תוך חודש תלוי בתחום ).

הזמן לקבלת התוצאות נגזר גם מרמת התחרותיות של התחום (יותר תחרותיות יותר מתחרים), הכסף ושעות העבודה אשר מושקעות. קידום אתרים הינו כמו ריצת מרתון שלא נגמרת,  ולכן  אם מתחריכם החלו להשקיע בקידום אתרים לפניכם הם כבר התחילו לרוץ מזמן ולכן, עליכם להשקיע יותר זמן כדי להשיג אותם במרוץ.

מקדם אתרים אשר מבטיח תוצאות תוך זמן קצר מרמה אתכם וגורם לכם לשים את כספכם על קרן הצבי.

 

גם אם מקדם האתרים עמד בהבטחתו ,במקרה הטוב, הוא קידום אתכם במילות מפתח שאין בהן תחרות כלל והתועלת שלהם שווה כקליפת השום.

 

ובמקרה הרע , הוא השתמש בטכניקות פסולות לקידום אתרים אשר לא יחזיקו מעמד לאורך זמן ואתרכם יקבל עונש חמור מגוגל .

העונש עלול לפגוע חמורות במצב הכספי של עסקכם. כבר היום לא מעט עסקים שקרסו ונסגרו עקב כך.

 

זכרו : זמן = כסף.

למרות שניתן לראות תוצאות בקידום אתרים לאחר זמן ממושך , מומחה לקידום אתרים יספק לכם דוחות מעקב חודשיים על מיקום האתר, דוח מעקב על קישורים ודיווח על פעולות אחרות שנעשו על מנת לקדם האתר .

כמו כן, מקדם אתרים מקצועי מספק הסבר על תהליך העבודה אשר כולל :

א.       מחקר מילות מפתח אשר לפיו יוחלט על מילות המפתח שבהם יקודם האתר.

 

ב.      הפקת דוח אופטימיזציה למנועי החיפוש- דו"ח אשר יסביר מה הם השינויים הדרושים שעל האתר המקודם לעבור כדי להתאים את עצמו בצורה הטובה ביותר עבור מנועי החיפוש .

 

ג.       ניתוח, מעקב ובקרה-  המקדם מבצע ניתוח מוקדם של התחום כמו כן, גם מעקב ובקרה אחרי המתחרים , האתר המקודם והשינויים במנועי החיפוש , כמובן תוך שימוש גם בסטטיסטיקות שונות.

 

המשך בחלק ב' – לחלק ב' לחצו כאן

אל תשכחו לקרוא את חלק ב'

דילוג לתוכן